adv

Pengikut Cun N Macho

HBeat

Wednesday, July 28, 2010





Sana sini masyarakat membicarakan isu kenaikan harga barang. Aku pun x terkecuali.
Aku dan suami mula mengira bajet hasil dari kenaikan tersebut almaklumlah yang bekerja seorang, yang ditanggung 5 orang.

Anak2 masih dibangku persekolahan. Ramadhan bakal menjelma dan kemudian Syawal ...aduh ...pening...mana nak chekau duit nie... Bagi yang berkemampuan mungkin x kisah kut.... bagi mereka, x jadi tahi gigi pun...tapi bagi familyku, banyak tu bib...dah la selama ni nak menyimpan pun x cukup....ini dah naik macam ni... lagi la x cukuppppp....

Kesian aku tengok suamiku....termenung panjang, bak kata dia : "nak merungut, marah pun x guna....mereka tetap naikkan juga....hadapi aje lahhhhh..." Betul juga apa yang dikatakan...tapi hati ku sakit...aku hanya insan biasa....sudah pastilah aku menghamun dan mengutuk kerajaan yang hanya pandai melontar slogan "Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan". Aku bosan dan meluat dengan setiap bicara mereka....itu AKU janganlah pula ada yang marah dengan statement aku...kerana aku bebas menyuarakan rasa tidak puas hatiku.....

Apapun aku balik ke pangkal....setiap kejadian ada hikmahnya.... Aku berserah padaMU. Hanya padaMU YA ALLAH!!!!! Tenangkan dan damaikan jiwa ku ini.....ASTAGFIRULLAH HAL AZIM......

1 comment:

  1. Berserah saja pada yang di atas sana...DIA YG MENGETAHUI SEGALA2NYA....aku pasrah...rezeki yg ada kusyukuri nikmatnya....aku pasrah..pasrah... nak wat camna mereka berkuasa buat masa ini....

    ReplyDelete

Klik klu suka

Related Posts with Thumbnails

Iklan Semanis Madu