adv

Pengikut Cun N Macho

HBeat

Thursday, November 25, 2010

Lanun diesel subsidi

PEMANDU lori, Sofli Ahmad dijatuhkan hukuman penjara dua tahun dan denda RM10,000 oleh Mahkamah Sesyen Ipoh, semalam, selepas mengaku bersalah cuba memberi rasuah kepada seorang pegawai penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan berhubung kes penyelewengan subsidi diesel. PEMILIK depot simpanan minyak, Zulkifli Ibrahim tidak mengaku bersalah di Mahkamah Sesyen Alor Setar semalam atas tuduhan yang sama. Zulkifli mohon supaya dibicarakan selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Mohd. Sabri Ismail. – utusan/Roy Azis Abd Aziz

Tengok la wahai teman akan orang2 yg diberi kemudahan tapi disalahgunakan kemudahan & subsidi yg diberi.

Ini lah dia, nak untung lebih...kayanya x jugak....masuk lokap ada le kalau tertangkap. Kesian pada yg benar2 memerlukan diesel subsidi ni.......

Semalam seramai 13 org dari 3 negeri ditahan dan didakwa atas penyelewengan diesel bersubsidi kpd nelayan. Bukan tu aje, sebanyak 21 premis industri di seluruh negara pun turut disiasat oleh SPRM.

Kalau nak tahu cerita lanjut, klik kat sini.



5 comments:

  1. ingtkan kat laut jer ada lanun. kat darat pun ada gak.. Apapun padan muka kerana berjaya diberkas pihak berkuasa..

    ReplyDelete
  2. jahat betulkan. oleh kerana dia jahat, saya ada pantun untuk die,

    rama2 terbang melayang, terbang melayang diwaktu senja, kenaper dier curi subsidi diesel, sungguh jahat dier itu...

    ReplyDelete
  3. Haffis82: pandai awak pantun....mmg kelakar...

    wida: byk lagi lanun daratan tau....

    ReplyDelete

Klik klu suka

Related Posts with Thumbnails

Iklan Semanis Madu