adv

Pengikut Cun N Macho

HBeat

Wednesday, December 1, 2010

Gadis sekarang

Sejak akhir2 ni banyak paparan mengenai gadis yang hilang atau lari mengikut cinta hati masing2 tanpa memikirkan akibat yg bakal mereka tempuh di masa hadapan. Hari ini satu paparan di media, ikut lari ke India.... dia tahu dia salah, tapi mungkin dia suka cabaran agaknya.....

Aku jadi hairan.....kebanyakan yg bermasalah ni bukannya x pandai..... ada pelajar universiti, lain lah kalau yg berumur 15thn ke bawah......org kata baru nak mengenal erti cinta.......

Mereka mengenali keluarga terutama ibibapa mereka lebih lama dari cinta hati yg kadang2 x sampai sebulan.... tapi punyalah percaya kat bf dia sampai x boleh nak guna akal yg waras...... kesian :(....terutama yg bergelar anak melayu.....

Aku sayang bangsa aku, bangsa melayu.....tapi aku jadi sayu melihat anak bangsa aku jadi layu di permulaan jalan. Bila habis manisnya cinta nafsu....baru sedar kesengsaraan yg menanti di depan mata....... Masa tu nangis meraung-raung pun x guna....menyesal.... minta bantuan keluarga nak balik ke pangkuan....

Ibubapa juga yg terpaksa menjatuhkan airmuka sendiri, minta rayuan sana-sini nak bawa balik anak kesayangan yg dah sedar dari mimpi indah yg meloyakan..... Memang belum terlambat, masih dipertengahan jalan...tapi sejarah hidup kita dah terpalit noda hitam..... yg mungkin akan diulang kisahnya oleh warisan masing2. Bak kata orang tua2...."hari ini kau buat aku...esok2 anak kau pula yg buat kat kau..... baru tahu betapa sakitnya hati aku dgn perangai kamu ini......."

Kalau sekali dengar macam doa.... tapi geramnya pasal, terlepas kata.... Tapi ibu mana nak anak sengsara.... Hidup ini umpama roda....hari ini kita rasa, esok lusa kau pula yg rasa.....

Wahai adik2, anak sebangsa ku bangkitlah dari mimpi..... jgn biarkan ungkapan ini  yg mengatakan "org melayu suka berangan......" menjadi kenyataan yg sukar ditangkis lagi.....

No comments:

Post a Comment

Klik klu suka

Related Posts with Thumbnails

Iklan Semanis Madu