adv

Pengikut Cun N Macho

HBeat

Sunday, March 27, 2011

Pelamin kedua Pasha, Kris




PASHA dan Kris Dayanti merupakan dua nama besar dalam perjalanan karier masing-masing sebagai anak seni. Kedua-duanya pernah melalui masa sukar dalam berumahtangga. Lebih sukar lagi apabila perjalanan peribadi itu menjadi tontonan umum.
Ia ditambah pula dengan pelbagai tohmahan serta gosip sehingga dunia luar seperti lebih mengenali mereka berbanding empunya diri. Kini mereka menempuh bahtera kedua.
Kris Dayanti (KD) selamat bergelar isteri Raul Lemos, pada 20 Mac lalu manakala Pasha bersanding bersama Adelia hari ini.
Menempuh bahtera baru untuk sebuah pelayaran segar, Pasha dan Kris seakan bakal melenyapkan kata-kata yang pernah dituding ke arah mereka.
Perkahwinan serta pelaminan kedua datang dengan harapan yang lebih besar. Selamat buat kedua-duanya.
Kris-Raul mahu satu zuriat
"Puji dan syukur, Alhamdulillah. Tidak lepas berpelukan dengan suami. Bahagia kerana semua beban terlepas dan melangkah kehadapan dengan suami tercinta," itu mesej yang disampaikan oleh Kris Dayanti sehari selepas dia sah menjadi Kris Lemos. Kebahagiaan terpancar penuh dalam susun kata-katanya.
Tampak gementar pada hari pernikahan yang dilangsungkan Sabtu lalu di Masjid Sahid Nurul Iman, Jakarta, wajahnya berbunga segar selepas segalanya selesai.
"Kesabaran akhirnya berbuah manis," ucap Kris Dayanti.
Sebuah kesabaran yang dikumpulkan dalam tempoh dia dicerca dan dilebel sebagai pemusnah rumah tangga Raul dan bekas isterinya, Atha.
Lumrahnya, asam di darat ikan di laut, dalam kuali bertemu juga. Dengan hanya sekali lafaz, Raul sah memperisterikan Kris Dayanti yang bakal mengikutnya ke Dili dan membiasakan diri dengan angin dan budaya Timor Leste.
MEMPELAI memohon restu daripada kedua-dua bapa dan ibu mereka. Suasana jadi sayu namun penuh keredaan.

Bermukimlah Kris dan suami di sebuah banglo indah yang dihadiahkan Raul buatnya di tepi pantai Dili dan di situlah dia mempersiapkan diri. Membiasakan status isteri usahawan terkenal di Dili.
Sebagai ayah, Trenggono merelakan pemergian Kris Dayanti ke Dili.
"Lega, sebagai orang tua kita masih bisa menyaksikan pernikahan anaknya. Ini adalah kebanggaan," ucap Trenggono usai ijab kabul anaknya di Hotel Grand Sahid Jaya.
Pesan ayah, agar suami isteri ini selalu rukun berumahtangga hingga ke anak cucu.
Ujar Kris dalam tangis yang ditahan: "Papa, mama izinkan saya mengucapkan terima kasih atas segala perhatian dan kasih sayang. Papa dan mama yang sudah sekian lama anakanda berada dalam pangkuan, anakanda pernah berbuat salah dan khilaf serta berbuat kesal, mohon maaf dari anakanda. Izin dan redakanlah pernikahan anakanda bersama Raul Lemos," usai ucapan Kris, ada yang menyeka air mata termasuk dirinya.
Semalam di Hotel Mulia, Jakarta pasangan pengantin baru terkenal ini usai dengan resepsi perkahwinan mereka. Raul dan Kris keduanya memilih untuk tampil menawan serta anggun dalam persalinan Anna Aventie.
Diusik penyanyi Menghitung Hari ini tentang cahaya mata, dia menjawab tertawa: "Satu sahajalah. Memiliki ramai anak bukanlah keutamaan."
Ini kerana dia sendiri sudah dikurniakan sepasang cahaya mata, Titania Aurelie Hermansyah dan Azriel Akbar Hermansyah hasil pernikahannya dengan penyanyi dan pencipta lagu, Anang Hermansyah. Begitu juga Raul yang sudah memiliki dua orang anak.
Sebagai buah tangan buat perkahwinan mereka yang dilangsungkan dengan meriah dan berkat, Kris Dayanti menghadiahkan sebuah kilp video buat suaminya yang dibuat di Kepulauan Atauru, Timor Leste.
"Klip ini hadiah pernikahan buat Raul," terang Kris Dayanti tentang klip video yang turut mengundang Raul yang tampil dengan adegan bercengkerama dengannya dalam klip video itu.
"Saya merasa sangat dihargai kerana diberi kesempatan bersama Raul untuk menerbitkan klip di Dili. Secara tidak langsung mempromosikan Dili sebagai tempat yang indah," jelasnya.
Visual mata sememangnya tidak menipu hakikat. Jelas pasangan ini sedang menghadap bahagia yang baru berbunga dan bakal berbaja. Nekad pengantin baru ini mereka mahu memulakan hidup baru sebagai pasangan suami isteri yang utuh hingga akhir hayat.
"Saya dan Raul pernah mengalami suatu kegagalan, dan masing-masing trauma. Tidak ingin gagal lagi," kata pelantun Aku Wanita Biasa tersebut.
Pasha terus berkonsert
Kesempatan bertemu Pasha dan rakan-rakan grupnya, Ungu di Rumah Jepang, Cibubur, Jakarta tidak dilepaskan. Pasha nampak sedikit berisi ketika ini beraksi sebagai aktor dalam filem Purple Love. Filem yang mengambil masa rakaman 15 masa hari bakal dilancarkan Mei ini.

Ujar pengurus kumpulan, Rudi, kelima-lima anggota Ungu, iaitu Pasha, Makki, Onci, Enda dan Rowman akan hadir penggambaran filem bergenre romantik komedi ini pada hari biasa dan akan berkonsert pada hujung minggu.
Membiasakan diri dengan watak-watak dengan nama sendiri dalam filem ini, Ungu terlebih dahulu menghadiri kelas membaca skrip dan latihan sebelum melangkah masuk ke set.
"Filem ini membuka pengalaman baru dalam kehidupan bermuzik kami. Ternyata, pengalaman ini bagus sekali dan semuanya berjalan dengan lancar," ujar Makki, pemain bass.
Walaupun menganggap proses berlakon filem agak meletihkan namun pengalaman serba baru ini menaikkan semangat untuk mereka bergelar aktor.
"Susah susah senang," celah Rowman tentang pengalaman ini.
Pasha yang dijadualkan melangsungkan pernikahan di Bandung pada hari ini dengan gadis pilihan Adelia Wilhelmina, 22 tahun.
"Lebih penat tetapi semuanya sudah diatur. Persiapan perkahwinan saya dengan Adelia banyak dibantu keluarga. Malah selepas dua hari bernikah, saya akan terus sibuk dengan konsert dan jadual kerja saya," ujar Pasha yang memakai busana rekaan Ferry Sunarto di resepsi yang diadakan di Gedung Batununggal, Bandung, Jawa Barat.
Pasha juga bakal menyerahkan mas kahwin dalam bentuk mata wang Euro bernilai 99 Euro, sesuai dengan Asmaul Husna.
Bagi membuatkan 3,000 tetamu yang dijemput ke resepsinya berasa istimewa, Pasha dan Adelia Wilhelmina merakamkan sebuah single yang bertajuk Penghujung Cintaku.
"Lagu itu sebenarnya untuk saya tetapi setelah dicuba duet bersama Adelia, ia sepadan dan kami hadiahkan istimewa buat tetamu yang datang," senyum Pasha.
Bakal sama-sama menjaga anaknya hasil perkahwinan pertama dengan Okie Augustina, ujar Pasha, dia dan bekas isterinya sama-sama menjalankan tugasan mereka.
Saat ditanya tentang restu anak-anak tentang perkahwinan keduanya ini, Pasha senyum seraya menjawab tenang: "Keputusan saya untuk berkahwin lagi bukan kapasiti mereka, malah bukan mereka juga pemberi keputusan."
PASHA bakal menyerahkan mas kahwin berbentuk mata wang Euro yang bernilai 99 Euro buat Adelia.

Sementelah, Adelia juga sanggup melepaskan tanggungjawabnya sebagai pramugari dan berstatus suri rumah tangga sepenuh masa.
"Saya ingin mengurus keluarga di rumah dan menjadi isteri yang penurut," ujar Adelia dalam satu petikan temuramah bersama wartawan Indonesia. - Kosmo

1 comment:

  1. TAHNIAH! Semoga kekal ke akhir hayat. Biasalah tu...kita hanya merancang Allah swt yg menentukan segalanya. Apa yg perlu ketabahan dlm menjalani kehidupan ini.

    ReplyDelete

Klik klu suka

Related Posts with Thumbnails

Iklan Semanis Madu