adv

Pengikut Cun N Macho

HBeat

Saturday, February 18, 2012

Ibu tanggung rindu terpisah 12 tahun

KUALA TERENGGANU: “Sudah 12 tahun kami terpisah dan sejak itu saya tidak pernah bertemu dengan anak yang mengikut bekas suami ke Kuala Lumpur.

“Saya berharap dapat berjumpa anak, Haziq Fadzly Rahman, 16, kerana semua ahli keluarga di sini amat merinduinya,’’ kata Zaitun Sulong, 47, yang terpisah dengan anak sulungnya itu sejak April 2000.    

Ketika ditemui di rumahnya di Kampung Gong Pak Maseh, di sini, Zaitun berkata, anak sulungnya itu hasil perkahwinannya dengan bekas suami, Rahman Abdullah, 57, tidak pulang ke rumah selepas mengikut bapanya ke Kuala Lumpur.

Menurutnya, dia tidak tahu sama ada bekas suaminya berniat memisahkan Haziq yang ketika itu berusia empat tahun daripadanya.

“Ketika itu, kami belum berpisah dan saya tidak menyimpan sebarang prasangka buruk terhadap bekas suami yang memberi alasan membawa Haziq bersiar-siar di Kuala Lumpur.

“Sebelum itu, dia pernah membawa Haziq ke Kuala Lumpur, tetapi pulang semula beberapa hari kemudian menyebabkan saya memberikan kepercayaan kepadanya untuk membawa anak sekali lagi ke sana,” katanya.

Zaitun berkata, dia runsing apabila mereka tidak pulang seperti biasa sebelum dikejutkan dengan panggilan telefon daripada bekas suaminya memaklumkan dia sudah berkahwin lain 39 hari kemudian.    

Katanya, menyedari dirinya ditinggalkan, dia kemudian mengambil keputusan bercerai secara fasakh di mahkamah selain berharap bekas suaminya memulangkan semula Haziq.
Katanya, kali terakhir dia mendengar suara Haziq tahun lalu dan anaknya itu memberitahu merinduinya serta keluarga di sini.
 
“Saya tidak dapat menahan sebak apabila mendengar suara Haziq memberitahu dia sekarang menuntut di tingkatan empat di sebuah sekolah berasrama penuh di Butterworth, Pulau Pinang,” katanya. - myMetro

No comments:

Post a Comment

Klik klu suka

Related Posts with Thumbnails

Iklan Semanis Madu