adv

Pengikut Cun N Macho

HBeat

Monday, January 14, 2013

Disamun ketika sidai pakaian

Kavitha
Kavitha menunjukkan laporan polis yang dibuatnya.
PORT DICKSON - Seorang suri rumah kerugian hampir RM9,000 akibat disamun seorang lelaki yang bersenjatakan sebilah pisau di Bandar Spring Hill Rabu lalu.

Mangsa, R Kavitha, 35, berkata, kejadian itu berlaku jam 12.20 tengah hari, ketika dia sedang menyidai pakaian di belakang rumahnya bersama anak perempuan yang berusia enam tahun.

“Tiba-tiba saya didatangi seorang lelaki berusia sekitar 20-an dan menunjukkan sekeping gambar berukuran pasport dan bertanya adakah saya mengenal individu yang berada di dalam gambar itu.

“Saya yang ragu-ragu dengan kemunculan lelaki itu yang datang secara senyap terus memaklumkan tidak mengenali individu di dalam gambar dan kemudiannya bergegas masuk ke rumah,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di rumahnya semalam.

Kavitha berkata, semasa dia hendak masuk ke rumah lelaki itu terus memanjat pagar dan melulu ke arahnya.

“Lelaki itu kemudiannya menarik tangan dari luar pintu geriji sambil mengacukan pisau ke pergelangan tangan yang mana ketika itu saya sudah berada di dalam rumah tetapi belum sempat mengunci pintu.

“Sebaik lelaki itu masuk, dia terus menolak saya sebelum menarik rantai emas dan rantai perkahwinan yang saya pakai serta sebuah telefon bimbit.

“Sebelum itu, lelaki itu sempat mengacukan pisau di leher anak perempuan saya ketika saya mahu menjerit meminta tolong. Kejadian berlaku begitu pantas,” katanya.

Kavitha berkata,  ketika kejadian dia hanya tinggal berdua dengan anak perempuannya yang baru pulang dari tabika sementara suami keluar bekerja manakala anak-anak yang lain masih di sekolah.

“Bagaimanapun, saya bernasib baik kerana lelaki itu tidak mencederakan kami berdua.

“Sejak kejadian itu, saya agak trauma dan akan memerhatikan sekeliling terlebih dahulu sebelum keluar rumah sama ada untuk menyidai pakaian ataupun membuang sampah,” katanya.

Kavitha kemudiannya membuat laporan di Balai Polis Lukut. - SinarHarian

No comments:

Post a Comment

Klik klu suka

Related Posts with Thumbnails

Iklan Semanis Madu