adv

Pengikut Cun N Macho

HBeat

Monday, February 25, 2013

Dipukau tengah pekan

Dipukau tengah pekan
Dayang Suhana menunjukkan beg tangan mengandungi dompet berisi wang RM30 yang terselamat dalam kejadian pukau, petang kelmarin.

ALOR GAJAH - Dengan menggunakan taktik berpura-pura tanya lokasi, dua penjenayah bertindak menyamun seorang ibu tunggal, dipercayai menggunakan ilmu pukau.

Kejadian berlaku di pekan Pulau Sebang, dekat sini, kelmarin, apabila mangsa, Dayang Suhana Muhammad, 34, dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas memasukkan wang di sebuah bank sebelum didatangi dua lelaki bertanyakan lokasi sebuah kedai buku.

Dalam kejadian kira-kira 1.30 petang itu, salah seorang lelaki menunjukkan sekeping kertas putih tertulis 'Kedai Buku Rahimi' dan bertanya sama ada mangsa tahu kedai berkenaan.

"Saya kata, saya tidak tahu (lokasi kedai itu) dan tiba-tiba rasa seperti khayal, walaupun masih mendengar perbualan mereka.

“Kedua-dua mereka ada berkata ‘kalau tak jadi, kita pergi tempat lain’. Saya tak faham apa maksud lelaki itu tanpa saya sedari telah mengikutnya ke sebuah kedai makan,” katanya.

Dayang Suhana berkata, dia langsung tidak mengingati apa yang berlaku sebelum tersedar 30 minit kemudian.

"Ketika itu, saya lihat jam di tangan kiri sudah hilang. Selepas itu, saya dapati gelang di tangan kanan, rantai leher dan cincin juga hilang.

"Saya macam tak percaya semua itu hilang dan menyangka tercicir di tengah jalan. Bagaimanapun, beg tangan yang mengandungi dompet berisi RM30 tidak terusik," katanya.

Dalam keadaan panik, katanya, dia cuba bertanya kepada seorang pekerja sebuah kedai dan mendakwa melihat saya bersama dua lelaki tadi.

Berikutan kejadian itu, dia yang kerugian kira-kira RM6,000 membuat laporan di balai polis berhampiran.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, polis sedang menyiasat kes berkenaan.

“Kes ini disiasat mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan kerana menipu,” katanya di sini, semalam. - SinarHarian

1 comment:

Klik klu suka

Related Posts with Thumbnails

Iklan Semanis Madu