adv

Pengikut Cun N Macho

HBeat

Tuesday, September 3, 2013

Kenaikan harga minyak

Imej: Hamitsu Koniciwa
Hari ini dengan rasminya minyak petrol RON95 & diesel naik RM0.20sen/liter. Bagi orang yang berkemampuan....ala  jeeeeeee...........itu pun nak kecoh.

Berikut adalah luahan hati seorang ibu tunggal yang juga rakan sepengajianku :-

Ekonomi saya akan bertambah teruk ekoran kenaikan harga minyak.....dengan secara otomatik harga barangan runcit akan naik....yang paling parah & merisaukan saya, tambang bas sekolah akan naik....Cuba akak bayangkan, tambang bas sekolah sekarang aja dah RM25.00 seorang kali 5 orang.....belum lagi dengan duit belanja sekolah...itupun anak2 memahami...mereka cuba berjimat sedaya mungkin.....

Saya terasa bila ada orang sindir...."Tak cukup duit tak yah lah pakai kereta"....TAPI mereka lupa bahawa kereta ni keperluan bukannya untuk bermewah. Lagipun kereta KANCIL je kut....kalau takda kereta buruk ni macamana saya nak pergi kerja kat Melaka nun bukannya Tampin.

Dengan gaji lebih kurang RM1500 sebulan (kalau ada O/T)....cukup ke saya nak sara keluarga saya lepas ni....alamak lepas ni anak2 kena makan nasi goreng hari2 la....sekarang ni pun ikan mahal sangat...bil letrik pun dah naik........lelah saya kak.

Walau apa pun saya nak ucapkan TERIMA KASIH lah pada mereka yang mengundi kerajaan sekarang.....Semoga Allah SWT balas jasa2 mereka kerana bersama-sama membina kerajaan yang ada sekarang.....

Akak kehilangan kata2....

Sebenarnya, akak bersimpati sangat dengan masalah kawan akak ni...ya la "the sole breadwinner". Ni baru masalah seorang...ramai lagi kat luar sana yang mengalami nasib yang sama.

Pada rakan2 yang memihak cara pemikiran pemerintah sekarang...yang asyik kutuk kami kerana membantah akan kenaikan harga minyak ni....cuba lah letak diri kamu di tempat rakan akak yang sorang ni.

Kamu semua boleh la bercakap besar kerana kamu tak banyak tanggungan & tak ada tanggungan kerana kebanyakannya belum berkahwin. Bil pun orang tua yang bayar sebab duduk pun dengan orangtua.

2 comments:

  1. Isu nie dah makin meluas di bincangkan .. terima kasih kepada admin blog nie...
    artikel awak menjelaskan hal nie dengan lebih baik...
    tahniah

    Here is my web site ... Buat Duit Online

    ReplyDelete

Klik klu suka

Related Posts with Thumbnails

Iklan Semanis Madu