adv

Pengikut Cun N Macho

HBeat

Sunday, October 19, 2014

Keinsafan menggamit diri


Bismillahirrahmanirahim.

Innalillahiwainnailahirojiun. Hari ini kami dikejutkan dengan kepulangan bapa sepupu belah suamiku yang di kenali sebagai Pak Busu ke rahmatullah. Terkedu sekejap tatkala dapat berita. Tau arwah ni tidak sihat tapi tu la sentiasa tak punya masa maupun rezeki nak bertemu.

Tak sempat nak ziarah jenazah kat rumah, jadi aku dan Hasan (sepupu suami) tunggu kat kubur selepas dia jemput aku kat masjid tadi. Kebetulan pula ya.....kubur arwah ni selang satu dari kubur arwah bapa mertuaku yang meninggal November tahun lepas.

Pertama kali dalam hidup ini, aku melihat cara jenazah disimpan di liang lahat. Ya Allah! tak dapat aku bayangkan bagaimana rasanya berada di dalam sana. Takut? Memang takut. Takut sangat2. Cukupkah bekalan yang akan aku bawa nanti. Ya Allah! sesungguhnya aku belum bersedia untuk kembali ke sisiMU. Tingkatkan keimananku, istiqomahkan hati ini untuk terus beramal dan tetapkan jalanku agar terus berada di jalan yang benar..... Sebelum KAU panggil aku balik, izinkan aku menunaikan Rukan Islam yang ke 5.....aamiin.

Terpandang wajah Busu Junaidah....Alhamdulillah! ada kekuatan dalam kehilangan. Faham apa yang dirasa, hanya kata2 semangat dan doa yang dapat aku berikan.

Semoga roh arwah Busu Rosli tenang di alam sana. Ya Allah! KAU ampunilah dosa2 arwah dan tempatkannya dikalangan orang2 yang beriman dan soleh...AL-FATIHAH.

 

No comments:

Post a Comment

Klik klu suka

Related Posts with Thumbnails

Iklan Semanis Madu